امپراتور بي چون و چراي وب: جناب گوگل


دنياي وب

بي گوگل

خيلي بيشتر از هزاران چيز را

از دست مي دهد.

تفسير:

تمام انتظارات کاربران را پيش از آنکه به فکرشان خطور کند برآورده مي کند و هيچوقت اين سوال را در مورد گوگل نمي پرسيم که: «چرا فلان کار را نکرد». نمي دانم با چند شگرد مي توان يک کمپاني موفق را خلق کرد اما بدون شک گوگل تمام اين شگردها را به خوبي آموزش مي دهد.

اگر مي خواهيد عصاره گوگل را در جام خود داشته باشيد حتما google toolbar را به نرم افزار گشت گذار در اينترنت خود اضافه کنيد اين نرم افزار مجموعه اي از امکانات را در قالبي زيبا و دوست داشتني در اختيارتان قرار مي دهد که به کاربرديترينشون در زير اشاره مي کنم:

1-Search Box

واژه مورد نظر خود را در آن تايپ کنيد بوسيله دکمه کشويي که در سمت راست اين جعبه هست مي توانيد موتورهاي مختلف گوگل براي سرچ ويدوئو، تصوير و … را انتخاب کنيد. در صورتي که مي خواهيد متون وب را سرچ کنيد کافيست دکمه Inter را فشار دهيد.

2-Gmail

وارد شدن سريع به سرويس ميل

3-Bookmarks

امکاني بسيار مفيد. (معادل Favorites در Internet Explorer). مي توانيد ليست سايت هاي مورد علاقه خود را در اين قسمت وارد کنيد. اگر در حال مرور صفحه اي هستيد که علاقه داريد به بوکمارک ها اضافه شود کافيست روي علامت ستاره کليک کنيد. اگر مي خواهيد اين صفحه در يک فولدر قرار داده شود(در گوگل و فايرفاکس واژه Label استفاده مي شود) بايد روي علامت ستاره راست کليک کنيد و برچسب(Label) مورد نظر را انتخاب کنيد.

مي توانيد Favorites خود در اينترنت اکسپلورر يا Bookmarks در فايرفاکس را در اين بوکمارکها کپي(Import) کنيد. طبيعي است که تطبيق پذيري firefox با گوگل بسيار بيشتر است و مي توانيد بوکمارک هاي firefox را درگوگل کپي کنيد. اما مزاياي اين امکان نسبت به ابزار مشابه در مرور گرهاي وب چيست؟ سه مزيت بسيار مهم دارد:

1- در هرجاي دنيا که باشيد با وارد شدن در پروفايل گوگل خود به اين صفحات دسترسي داريد در حالي که در مورد مرورگرها، تنها در يک کامپيوتر به آنها دسترسي داريد.

2- امکان ارتباط قدرتمند با علاقه مندي هاي مرورگرتان را برقرار کنيد.

3-صفحات مورد علاقه خود را در صورت تمايل با ساير کاربران وب به اشتراک بگذاريد.

در صورت علاقه به جزييات بيشتر در مورد اين امکان پيام بگذاريد تا مقاله کامل تري تهيه کنم.

در پایان باید به یک موضوع خیلی مهم دقت کنیم که گوگل اگر چه خیلی قدرتمنده اما نباید نهایت آمال وقدرت تصور بشه. موتور جستجوی گوگل همچنان نقطه ضعف هایی داره. فکر نکنید اگر یک کلمه را جستجو کردید و چیزی پیدا نکردید دیگه در وب وجود نداره. روش های دیگر، کلمات شبیه، یا موتوهای جستجوی مشابه را امتحان کنید اونموقع شما هم حرف من را قبول می کنید.

بیان دیدگاه